Vindt jouw zoon of dochter het soms lastig om te plannen, overzicht te houden of op een efficiënte manier te studeren? Is het eerste trimester niet helemaal verlopen zoals verwacht? Herken je uitspraken als: “ik ben te laat begonnen”, “ik heb geen duidelijk plan”, “ik weet niet hoe ik moet studeren”, “ik heb hard gewerkt, maar mijn resultaten zijn anders dan verwacht”, “toetsen geven mij veel stress”? Het plannen en studeren verliep niet helemaal zoals gehoopt. Het eerste trimester bracht vaak stress, lange studeeravonden of onverwachte resultaten, tijd om het anders aan te pakken!
Tijdens dit groepsaanbod werken we samen met jongeren uit het eerste en tweede middelbaar rond leren leren. De ervaringen in het eerste trimester van een nieuw schooljaar zijn vaak leermomenten: hoe plan je beter, hoe studeer je efficiënter, hoe hou je het hoofd koel?
In 6 sessies van telkens 1 uur ontdekken de jongeren hoe ze:
Om het leren meteen herkenbaar en effectief te maken, werken we steeds met de eigen boeken en werkbundels van de jongeren. Zo kunnen ze direct aan de slag met hun eigen opdrachten en leerstof en maken we de tips en strategieën meteen praktisch toepasbaar.
We werken in kleine groepjes (max. 4 jongeren) zodat er voldoende ruimte is voor persoonlijke tips en uitwisseling met leeftijdsgenoten.
 Deelname aan deze zesdelige lessenreeks bedraagt €240.
Dit bedrag kan in één keer betaald worden, of gespreid na elke sessie (€40 per sessie). Let wel, je schrijft steeds in voor de volledige reeks.
Studeren vraagt meer dan enkel leerstof doornemen. In dit groepsaanbod leren jongeren hoe ze hun werk plannen, overzicht houden en technieken gebruiken die hen écht vooruithelpen.
Tijdens deze reeks ontdekken jongeren hoe ze:
Deze zesdelige reeks gaat door in de vestiging van Praktijk Perspectief te As (Schuttenbergstraat 29).
De sessies duren een uur en gaan door van 18 tot 19 uur op volgende data:
Deze lessenreeks is toegankelijk voor jongeren van het eerste en tweede middelbaar die op zoek zijn naar studiebegeleiding om efficiënter en met meer vertrouwen te leren studeren en plannen.